tiistai 21. syyskuuta 2010

Ny-yrittäjyys, liiketoimintasuunnitelma ja asiakkuudet

Ohjelmaa jaksolle 2

Työskentelymenetelminä
Nuori Yrittäjyys yritys, liiketoimintasuunnitelma, kannattavuuslaskelma, verkostotunnistimen kautta hankitut asiakkaat tai vaihtoehtoisesti oma yritys.

Tuntikortti hinnoittelun ja kannattavuuslaskelmien tueksi. Täytä jokaisesta jakson 2 aikana olevasta opintoviikosta tuntikorttia, jossa raportoit päivittäisesi työsi tunti tunnilta. Kuinka paljon aikaa käytit suunnitteluun, asiakastapaamisiin, tarjousten laadintaan, itse työskentelyyn. Tuntitaulukko luo pohjan hinnoittelulle ja sen avulla voit tehostaa työskentelyäsi. Muista, että kutakin opintoviikkoa vastaa 40h työskentely - Graafinen suunnittelu 80h, kampaja suunittelu ja toteutus 80h, kustannus ja kannattavuuslaskelma 40h.

Viikkovalokuvaus jokaiselle viikolle on lisäksi oma valokuvaustehtävä, jonka esittely on keskiviikkoisin 8.15-9.00. Aiheet: 10 näyteikkunaa, 10 ikkunateippausta, 10 esillepanoa, 10 markkinoinnin väri-ilmettä, 10 ulkomainosta jne. aiheita tulee lisää matkan varrella. 20valokuvaa/viikko

Graafinen suunnittelu
Oma yritys - yritysilmeen suunnittelu: Yrityksen visuaaliset peruselementit: logo, värimaailma, fontit, esite, käyntikortti, blogi ja facebook sivusto, kevyt graafinen ohjeisto.

Tutustu netissä oleviin graafisiin ohjeistoihin - hakusana graafinen ohjeisto, niin löydät aineistoa sivu kaupalla

Oulun kaupungin graafinen ohjeisto

Asiakkaan kampanjan graafinen kampanjailme: lehtimainokset, roll-upit, ilmoitus- ja julistesarjat, blogibannerit, pinssit, banderollit jne. jne. Sovi asiakkaasi kanssa kampanjasta, sen tavoitteista, budjetista, kohderyhmästä, ajankohdasta, jakelukanavista jne.



Stihl kampanja naismetsänomistajille

Lue kuinka myynti nousi huikeat 22%

Oivariinin osallistava kampanja

Lisää kampanjaesimerkkejä netissä - hakusanalla kampanja tai campaigne design

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti